אורקם טכנלוגיות (OrCam)

קרדיט לתמונה: seebv.com

פיתוח מכשירים מבוססי ראייה מלאכותית

חברה ישראלית מצליחה שכדאי לשקול לעבוד בה כדי להשפיע לטובה בעולם היא "אורנט מדיקל" (OrCam Technologies). אורנט מדיקל היא חברת טכנולוגיה המתמחה בפיתוח מכשירים מבוססי ראייה מלאכותית לסיוע לאנשים עם לקויות ראייה או עיוורון.

מוצר החברה

החברה נוסדה ב-2010 על ידי פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, המייסדים של מובילאיי. המוצר הדגל של אורנט הוא MyEye, מכשיר קטן המתחבר למשקפיים ומסוגל לקרוא טקסט, לזהות פנים, מוצרים, צבעים ושטרות כסף, ולהעביר את המידע למשתמש באמצעות אודיו.

להעצים אנשים עם מוגבלויות

העבודה באורנט מדיקל מאפשרת להיות חלק ממאמץ להעצים אנשים עם מוגבלויות ולשפר את איכות חייהם. לפי ארגון הבריאות העולמי, יש כ-285 מיליון אנשים עם לקויות ראייה בעולם, מתוכם כ-39 מיליון עיוורים. הטכנולוגיה של אורנט מסייעת לאנשים אלה להשיג עצמאות רבה יותר בחיי היומיום.

מוצרי אורנט מדיקל

החברה מפתחת מגוון מוצרים המותאמים לצרכים שונים, כולל MyEye Pro לסיוע כללי, OrCam Read למי שמתקשים בקריאה (כמו אנשים עם דיסלקציה), ו-OrCam Hear לסיוע בשמיעה סלקטיבית. הטכנולוגיה של אורנט משלבת ראייה ממוחשבת, למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית.

להיות בחזית החדשנות בתחום הטכנולוגיה המסייעת

עבודה באורנט מדיקל מציעה הזדמנות להיות בחזית החדשנות בתחום הטכנולוגיה המסייעת. החברה מעסיקה מהנדסי תוכנה, מומחי בינה מלאכותית, מעצבי מוצר, ואנשי פיתוח עסקי. זוהי הזדמנות לעבוד על פרויקטים מאתגרים שמשלבים טכנולוגיה מתקדמת עם השפעה אנושית ישירה.

מעבר לסיוע לאנשים עם לקויות ראייה, הטכנולוגיה של אורנט יכולה לתרום גם לתחומים אחרים כמו חינוך, תעשייה וטיפול רפואי. החברה מקדמת מחקר ופיתוח בתחומים אלה, מה שמאפשר לעובדים להיות חלק מיצירת פתרונות חדשניים למגוון אתגרים.

קידום מודעות לצרכים של אנשים עם מוגבלויות

חשוב לציין שאורנט מדיקל גם מקדמת מודעות לצרכים של אנשים עם מוגבלויות ולחשיבות של טכנולוגיה מכלילה. עובדי החברה יכולים להיות שגרירים של מסר זה ולהשפיע על יצירת חברה נגישה ומכילה יותר.

סיכום

לסיכום, עבודה באורנט מדיקל מציעה הזדמנות להיות חלק ממאמץ לשפר את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. זוהי דרך משמעותית להשפיע לטובה, לקחת חלק בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך, ולתרום ליצירת עולם נגיש ומכיל יותר. העבודה בחברה כזו מאפשרת לא רק קריירה מאתגרת ומתגמלת, אלא גם הזדמנות להיות חלק משינוי חברתי משמעותי ולהשפיע ישירות על איכות החיים של אנשים רבים.